Lucie Šumová: PORTO | VLOG DAY 1

PORTO | VLOG DAY 1

By | 12:17 11 comments
Porto je druhým největším městem v Portugalsku a má něco kolem 250 tisíců obyvatel. Nachází se 300 kilometrů severně od hlavního města Lisabonu u břehů řeky Douro. Není přeplněné turisty a má krásnou atmosféru. Rozhodně je to město, které stojí za návštěvu.

Dnes vám povyprávím o tom, jak nás napadlo letět právě do Porta, kolik nás stály letenky a ubytování a co jsme všechno stihly první den. Pokud vám vyhovuje více video, budeme moc rády, když si ho pustíte. Dalo nám vážně zabrat a můžete se těšit brzy na pokračování. :)

Do Porta jsme letěly se ségrou celkem náhodou. Ségra sleduje na facebooku hodně stránek, které upozorňují na levné letenky. Vlastně by nám bylo jedno, zda by levné letenky našla do Porta, Lisabonu, Barcelony nebo kamkoliv jinam, kde by bylo aspoň o chlup tepleji než tady v Čechách.
Jednoho dne objevila letenky do Porta za tisíc korun!
Bohužel byl ale odlet z Norimberku, který je vzdálený přibližně 4 hodiny cesty z Prahy. To se nezdá tak hrozné, že? Na prd ale je, že ani jedna z nás nemá auto, a tak jsme si museli koupit lístky na autobus. Letadlo nám letělo v úterý 20.2. ve 14:00. Autobusem jsme vyjížděly už 19.2. ve 23:00. Do centra Norimberku jsme dorazily přibližně ve 3 hodiny ráno. A co teď? Autobus nás vyložil kousek od vlakového nádraží, kde se nachází spoustu fast foodů a krámků. Šly jsme tam s informací, že McDonald's má být otevřený nonstop. Bohužel byl ale zavřený. Na nádraží bylo pár obchodů otevřených, ale nic, kde bychom si mohly něco koupit a v klidu si sednout. Tak jsme tam tak chodily kolem a čekaly až nám otevřou mekáč. :D Atmosféra na nádraží byla velmi zvláštní. Bylo tam víc lidí než jsem čekala, ale všichni na první pohled divní, pár opilců nebo i rodina s dětmi.

Počkaly jsme do 4 hodin a šly si něco dát do mekáče, konečně otevřel! Po nějaké době nás to tam přestalo bavit, a protože už jezdilo metro na letišti, tak jsme se tam rozhodly jet. Na letišti přece bude hodně míst kam si sednout, kde pokoukat a prostě se nějak zabavit. Lístky jsme si koupily v automatu. Jeden stál něco málo přes tři eura. Cesta byla celkem rychlá a metro zastavilo hned u letiště. Vešly jsme na letistě a kde nic tu nic! Zakempily jsme to na kovových lavicích, kterých na letišti moc není a daly si šlofíka. Čekání na letadlo bylo opravdu hrozný a už to nechci zažít znova. Let do Porta jsme celý prospaly, takže cesta utekla hodně rychle.

Když jsme vylezly z letadla, tak bylo opravdu teplo a svítilo sluníčko. Nádherný pocit! Počkaly jsme na kufry a mohly vyrazit do centra. Díky časovému posunu bylo něco po čtvrté hodině. Přímo na letišti je info stánek, kde jsme si koupily modrou andante kartu (stojí 0,60 EUR a na ni si dobíjíte cesty), nechaly jsme si nabít dvě cesty – z letiště, a pak zpět na letiště. Myslím, že to stálo necelých 5 EUR každou. Cena lístků se mění podle toho, kam jedete. Město je rozděleno na zóny, kdy letiště leží ve čtvrté zóně. Kromě cesty z letiště jsme si jinak vystačily s lístky po druhé zóně– jedna stála 1,20 EUR. Cesta na stanici Trindade trvala 30 minut. Tato stanice je veliká, kříží se tam 6 různých linek.
Z metra jsme se vydaly na náměstí Aliados, kde jsme si daly kebab. Nic moc první jídlo, ale měly jsme opravdu hlad a chtěly jsme něco rychlého. Po jídle jsme jely metrem k našemu ubytování, které jsme měly rezervované přes booking. Můžete si svůj pobyt rezervovat přes tento link a získáte tak slevu 10%! Ubytování bylo hezké, čísté a 4 noci nás vyšly na sto euro, což je podle nás dobrá cena. V jednom z dalších videí uvidíte, jak naše ubytování přesně vypadalo. Do našeho bytu jsme se dostaly před sedmou hodinou a už jsme vůbec neměly chuť někam večer jít. Únava nás zmohla a tak jsme šly brzy spát.

Druhý den jsme vyrazily na skvělý brunch do Zenith bistra, které Vám doporučujeme všema deseti! Takovou snídani jsem snad nikdy neměla. Bylo to vážně neuvěřitelné! Dokonce jsme zde nebyly jediný blázni, který si udělaly sto fotek svojí snídaně a také nějaké to video. Měli v bistru dost naplněno, asi je to tam oblíbené a vůbec se tomu nedivím. Boží!

Po snídani jsme se vydaly k řece Douro a cestou navštívily pár super míst. Prvním z nich bylo knihkupectí Livraria Lello. Ještě před ním jsme ale prošly kolem Igreja do Carmo a fontány dos Leoes. Lístky do knihkupectví koupíte na rohu ulice R. das Carmelitas a stojí 4 eura. Pokud si v knihkupectví koupite nějakou knihu, tak na ni budete mít 4 eura slevu, protože vstupenka platí také jako voucher. V krámku musíte nechat batohy a jít asi o dva domy vedle, kde už se nachází překrásné knihkupectví, kterým se nechala inspirovat J.K.Rowling při psaní Harryho Pottera. Příběh o tom, jak jsme to nemohly najít se dozvíte ve videu, ve kterém ještě uvidíte, jak neumím vyprávět. Nevadí. :D

Nedaleko knihkupectví je věž Clérigos, kterou jsme si nemohly nechat ujít, neboť je z ní nádherný výhled na celé město, ale není to zadarmo – lístek stojí 5 EUR a ještě musíte vylézt dost schodů, haha. No stojí to za to!

Z Clérigos věže jsme šly dál na jih a prošly kolem paláce Bolsa. Uvnitř v tomto paláci je to strašně pěkné. Vstupné je ale vyšší a my se rozhodly toto místo vynechat a raději strávit více času venku a užívat si sluníčka. U řeky Douro byla neskutečná atmosféra! Hodně lidí, sluníčko, hudba. Šly jsme po břehu směrem od mostu Ludvíka I., tedy směrem k oceánu. Cestou jsme nasedly na historickou tramvaj. Svezení touto tramvají stojí 3 eura.

Vystoupily jsme na konečné stanici kousek od oceánu. Název konečné stanice je Passeio Alegre. Prošly jsme zahrady Alegre Ride a už byly u oceánu.  Pomalu se blížil západ slunce a my si šly sednout do restaurace, kde byl nádherný výhled na pláž. Daly jsme si něco mezi obědem a večeří (krevety a pizzu!!), koukly na západ slunce a šly na autobus číslo 500, který nás dovezl zpět do centra města. Nastoupily jsme na zastávce Praia do Ourigo, kde staví také autobus číslo 202. Po západu slunce se dost ochladilo a my tak už jenom skočily na metro a jely zpět do našeho bytu. Tím skončil náš den a plánovaly jsme, co budeme dělat zítra. To se dozvíte už v dalším článku a videu! :) Pokud nás sledujete na Instagramu- @luciesumova a @sumova_verr, tak jste o nic nepřišly! Ještě teď mám Instastories uložené na profilu.