Lucie Šumová: LONDÝN- DEN 1.

LONDÝN- DEN 1.

By | 8:00 14 comments

Ve středu odlétám na další dovolenou a došlo mi, že jsem stále nepřidala článek o dvou dnech v Londýně. Začnu tedy tím prvním a to hned teď! Rovnou můžu říct, že dva dny jsou na Londýn opravdu málo. I tak jsme si to moc užily a hlavně jsme měly krásný počasí, což asi víte, jaké to je v Anglii. Pojďme se společně podívat na to, co jsme všechno stihly první den.

St. Pancras je jeden z nejvýznamnějších železnicních termínálů v Londýně a nachízí se ve čtvrti King's Cross a sousedí se stanicí King's Cross, se kterou leží doslova přes ulici a právě tam byla naše první zastávka. Hádám, že už tušíte proč.

Ano, je to tak. Naší první zastávkou bylo nástupiště 9 3/4, které je na obrovském nádraží King's Cross. Všichni přeci znáte starou dobrou zeď z Harryho Pottera, kterou kouzelníci prošli z nástupiště do toho čarovného, odkud čarodějnický učeň odjížděl do Bradavic. Nástupiště najdete mezi nástupištěmi 8 a 9 a je turistickou atrakcí. Můžete se u zdi fotografovat s kufrem, klecí s šálou a to tak, že to vypadá, jako byste se rozebíhali vstříc zdi. Fronta tam byla šílená a my se přišly spíš jen podívat. Hned vedle máte malý obchůdek se suvenýry. Zkuste chytnout lepší čas než my a třeba se podíváte i dovnitř. My to plánovaly další den, ale pak z toho nějak sešlo.

Samozřejmě jsem si nemohla odpustit ani fotku s červenou telefonní budkou. Každý správný turista si musí takovou fotku udělat nebo si ji alespoň dovézt domů na přívěsku na klíče či pohledu. V Londýně tyto budky potkáte skoro na každém rohu. A málokdo ví, že červená není jen tak omylem. Stejně jako u autobusu je to proto, aby byla snadno zahlédnutelná.

Britské muzeum je jedno z největších a nejvýznamnějších muzeí historie a kultury. Vstup do muzea je volný, pouze na některé specializované akce je požadovaná platba vstupného. Určitě také stojí za návštěvu, ale my jsme šly dál. Měly jsme v plánu se jít podívat dovnotř, ale ta fronta a tolik ztraceného času nám za to nestálo. Mít na Londýn víc dní, tak proč ne. Třeba někdy příště.

Covent Garden Market je jedno z nejživějších míst Londýna, kde najdete mnoho restaurací, obchodů a trh. Také je to oblíbené místo pouličních umělců, bavičů, hudebníků a jediné místo, kde můžou beztrestně působit. V pondělí můžete navštívit trh se starožitnostmi, v týdnu všeobecný trh a o víkendu trh s uměním. Z piazzy se hlavním vchodem dostanete do budovy Královské londýnské opery, The Royal Opera House a mezi další atrakce téti čtvrti patří muzeum londýnské dopravy. Myslím, že je to moc hezké místo, které stojí za návštěvu. Klidně se tu i zdržte a vychutnejte si  tam tu atmosféru v nějaké z restauracích.

Není to pohádkové?

Konečně jsme u London Eye!
Na to jsem se těšila ze všeho nejvíc. V Londýně jsem byla vlastné podruhé. Poprvé to bylo se školou asi v šesté třídě na základní škole, takže dost dávno. Dnes už mám po střední. Takže jsem to prožívala skoro jako poprvé. Pamatovala jsem si, že London Eye se mi moc líbilo a těšila jsem se na ten výhled znovu. Miluju výhledy a tohle byla nádhera. Ruské kolo se nachází u Temže, přímo naproti slavnému Big Benu. Otočení kola zabere asi 30 minut a v nejvyšším bodě budete 135 metrů nad úrovní moře. Na London Eye určitě musíte zajít! Díky 5D kinu, který je hned vedle a máte ho navštívit před samotným vstupem do kabiny, jsme viděly ten krásný výhled jak při západu, tak v noci! Nádhera.

Měly jsme dopředu vytvořenou rezervaci a připravené lístky.  To určitě doporučuji. Nedovedu si představit, čekat ještě frontu na zakoupení lístků. Když jsme viděly tu šílenou frontu, která byla nekonečná, tak jsme si připlatily rychlejší vstup na kolo a to už bylo v pohodě. Nojo, vybraly jsme si víkend a ještě byly prázdniny. Zkuste si naplánovat London Eye na ráno, to budete v klidu! Další den ráno tam totiž nebyl skoro nikdo. :) A pokud by Vás zajímalo, kolik lidí se vleze do jedné kabiny, stejně jako mě, tak 25!

Cestou od London Eye k našemu ubytování jsme narazily na Southbank Centre Food Marketúžasné stánky s jídlem. Měli jsme štěstí. Jídlo, to je naše. Ta rozmanitost jídel, které jsou tu k dispozici na tak malém místě, je úžasná. Hned jsme vybíraly, co ochutnáme. Joo, bylo to těžký, protože bych nejraději ochutnala skoro všechno. Nafotila jsem Vám pár stánků a na jedné z dalších fotek máte jídlo, které to vyhrálo. Na těchto trzích nás lákalo úplně všechno. Zvlášť sestru, která se nikdy nebojí zkusit něco nového. Já ráda zůstávám u klasiky, kterou vím, že nic nezkazím, nebudu z toho naštvaná, že mi to nechutnalo a prostě se dobře najím. Nakonec jsme ochutnaly humra a bruschettu s mozzarellou a pestem, která byla taky skvělá! Já jsem měla humra poprvé a jak bych to popsala.. taková velká kreveta! :D Takže super. Hned bych si dala znovu.

A nepřehlédněte naše stejné boty, hah! Já je miluju.

Trafalgar square je asi považováno za takové hlavní náměstí v Londýně. V centru náměstí stojí Nelsonův sloup, což je 56 metrů vysoký sloup se sochou admirála Horace Nelsona. Sloup je obklopen fontánami a čtyřmi obrovskými bronzovými sochami lvů. Vylézt jsem na žádnýho nezkoušela, achjo. :D Náměstí uzavírá Národní galerie.

Poté jsme dorazily k Picadilly Circus, dalšímu známému náměstí a obešly různé uličky kolem. Daly si skvělou pizzu, kochaly se a prošly třeba obří M&M's obchod, haha. Jinak právě Picadilly Circus je kruhové náměstí, kde naleznete kovovou sochu Erose, který drží v ruce luk a šíp. Dále tu je spousta reklamních svítících billboardů a obchodů. Úplně si vzpomínám, jak jsme tu měli v 6. třídě rozchod a měli se tu zase sejít. Mně s kamarádkou nebyly nejbližsí obchody dost dobrý a vydaly jsme se dál a dál a hledaly H&M. Fakt sranda, ztratily jsme se. :D

Ve dne se mi líbil Londýn sice víc, ale večer to mělo také své kouzlo. Co říkáte na noční Londýn Vy? Brzy se můžete těšit na pokračování a další záplavu fotek z Londýna! Tentokrát z druhého dne, tak snad u dalšího článku. A sledujte můj Instagram, kde se dozvíte, kam se chystám ve středu. Už se strašně těším, bude to boží!! A taky bude další spamování Instastories a celého Instagramu fotkama, snad mi to odpustíte.

INSTAGRAM   /   FACEBOOK   /   YOUTUBE   /   BLOGLOVIN
Novější příspěvek Starší příspěvek Domovská stránka

14 komentářů:

1. Krásné foto, Lucko! My jsme v Londýně byli s přítelem na přelomu května a bylo to boží! Byli jsme tam 4 dny, takže jsme měli trochu víc času a bylo to všechno pohodovější:) každopádně všechna místa, která popisuješ jsme navštívili také, krom toho nástupiště, místo něj jsme jeli rovnou do studií HP ve Watfordu a to teda vřele doporučuji! Je to parádní zážitek! :-)

Odpovědi
    1. Děkuji moc! Jé, čtyři dny, tak to muselo být super! :) Londýn je nádherný.

Vymazat
  2. Krásne fotky! V Londýne bývam druhý rok a stále je tam čo objavovať :)
    xx

OdpovědětVymazat
  3. Já už jsem v Londýně byla dvakrát, pokaždé na týden a stále mám pocit, že jsem ještě nestihla vidět všechno, v Londýně je toho spoustu na objevování :)

Another Dominika

Odpovědi
    1. Joo a to je na tom to super! :) My viděly spíš takovej základ. :)

Vymazat
  4. Krasne fotky jako vzdy, v Londyne jsem byla v lednu a strasne moc se tam chci vratit, bylo to jedno z nejhezcich mest, v jakym jsem kdy byla!!! <3 Doufam, ze jste si ten cas tam uzily a ja uz se tesim na dalsi clanek!!!! Moc se mi libi tvoje uprava fotek v posledni dobe.
    Sandra

OdpovědětVymazat
  5. krásne fotky! mali ste parádne počasie, snímkam to svedčí ;) inak škoda toho HP obchodu, ale tie rady ľudí dokážu parádne odradiť :/

Sabi z blogu Beautiful savage

Odpovědi
    1. Děkuji! :) To teda jo, škoda těch lidí, ale myslím, že v HP obchůdku bysme stejně moc nenakoupily a spíš se jen tak podívaly. A nebo utrácely za blbosti, to je ta druhá varianta! :D

Vymazat
  6. Krásné fotky! Škoda, že jsem před třemi lety neudělala podobné, celkem jsem to focení odbyla, jeli jsme na zájezd se školou a bohužel v rámci toho nebyla projížďka na Londýnském Oku, tak snad se mi někdy poštěstí, vypadá to skvěle :) užívej Londýn :)

Odpovědi
    1. Děkuji moc! :) Taky se kvůli fotkám zastavuji na každém rohu až to sestru občas štve. :D Londýnské oko stojí za to, určitě si na něj příště udělejte zastávku. :)