Lucie Šumová: JAK MĚ NASRALA IKEA

JAK MĚ NASRALA IKEA

By | 21:14 12 comments
Pamatujete si na TENTO článek? Psala jsem Vám v něm o tom, jak za chvíli vyrážím do Prahy zařizovat si můj nový pokojíček. Haha, stále v něm nic nemám. Ani jsem tam nedojela!



V půlce cesty jsme se s tátou otočili a naštvaná jsem jela domů při telefonování s kontaktním centrem IKEA.

Zkoušeli jste někdy objednávat na Ikee online z pohodlí domova? Já jo, zkusila jsem jejich "Klikni a dovezeme i s vynáškou od 600 Kč". Bylo to poprvé a naposledy, věřte mi.

V neděli 9. července jsem vytvořila objednávku, ihned kartou zaplatila i s dovozem. V tu chvíli mi přišlo na mail shrnutí objednávky s požadovaným datem doručení, který jsem si sama vybrala. Zvolila jsem středu 12. července čas 13:00-17:00. V mailu byla uvedena poznámka, že mě dopravce bude informovat o konečném čase dopravy a že datum doručení bude potvrzen formou sms a že mě budou informovat. Od té doby mi nepřišlo nic, žádná sms, žádný mail. Najednou už byla středa. Říkala jsem si, že je to divné. Dovoz za 600 Kč a nikdo mi nedá ani vědět? To i o balíčku, který mi veze obyčejná pošta zadarmo vím mnohem víc. Bála jsem se, že přijedu do Prahy a nikdo nepřijede, tak jsem tam raději zavolala. Vytočila jsem kontaktní centrum Ikea, kde se se mnou spojila paní Petra,  které jsem se zeptala, jak je na tom má objednávka. Řekla jsem jí číslo objednávky, vyhledala ji a řekla mi, že je opravdu divné, že by ji měli dnes doručit a že to není možné. Jo, super, byla jsem ráda, že už nejsem na cestě do Prahy. Řekla mi ať počkám, že zjistí více informací. Pak se mi ozvala s tím, že opravdu dnes dorazí kolem 13:00-17:00. Víc mi nedokázala říct. Přibližnější čas prý neví ani zjistit nemůže a ani to nijak neovlivní, tak jsem ji řekla, že jsem v Liberci a že celou dobu čekám, jestli se mi někdo vůbec ozve, jak bylo uvedeno v prvním a jediném mailu od nich. Její odpověď byla, že bych teda měla jet do Prahy, že mi zavolá řidič až bude vyjíždět z Ikey na místo, kam chci věci dopravit. 

Tak jsem s tátou naházela věci do kufru a rychle jsme jeli do Prahy.

Jsme v Mladé Boleslavi a volá mi řidič, že teď vyjede ze Zličína a za 35-40 minut bude na místě. Super, nám zbývalo do cíle 52 minut. Zeptala jsem se, zda to nemůže přivézt později nebo jiný den, třeba hned zítra. Řekl mi, že je to na mně. "Tak dnes později, když už jsem v půlce cesty?" Prý ne, že pak má další objednávky, které veze někam dál. Tak jsem se chtěla domluvit na jiném dnu doručení a bylo mi řečeno, že to není problém, ale musím zavolat na kontaktní centrum Ikea, kde se přes telefon domluvím. Chvíli po tom co jsem típla telefon mi telefonuje paní Petra a říká mi, že by asi brzy měl volat řidič, že přiveze objednávku. Tak jsem jí vyprávěla můj předešlý hovor.
To je škoda, že nemohl počkat, když jste byla už v Mladé Boleslavi. Bohužel se musíte dostavit do Ikey, zaplatit znovu dovoz a domluvit se na dalším termínu osobně.
A to vážně? Touhle blbostí mám ztratit další dva dny? Skvělý. Prý to opravdu jinak nejde, díky moc. To už jsme jeli opačným směrem zase zpátky, takže ne, fakt jsme se znovu neotočili a nejeli kvůli tomu do Ikey. Po tomto hovoru mi přišla SMS
"Nepodařilo se nám doručit vaši objednávku. Volejte ...... IKEA"
Jasně, zkusila jsem teda znovu zavolat. Opět to zvedla paní Petra, které říkám o SMS a o tom, že mi řidič opravdu řekl, že není žádný problém domluvit to přes telefon. Klidně zaplatím ten dovoz kartou, ale hlavně ať tam nemusím 2x. (Jo a nechápu, proč bych znovu platila dovoz, když ani nevyjeli, ale ok.) Zase mi řekla, že to nejde. Nic se nezměnilo. 

Ano, jela jsem do Prahy úplně zbytečně a přišla jsem o další dva dny tím, že jeden den jsem musela osobně do Ikey domluvit si blbej datum, kdy mi to přivezou a zaplatit znovu dopravdu a podruhé jsem jela do Prahy, kde jsem čekala, v kolik mi to asi dovezou. V jednu? Ve dvě? Ve tři? Ve čtyři nebo snad v pět? A celý den na ně čekat nemám?

Jak to celé dopadlo?

Naštěstí dobře. Sice jsem byla v Praze a musela navšítiv Ikeu osobně a zaplatit znovu dovoz, který mě stál dalších 300 Kč (takže celkem 900 Kč, což mě také překvapilo, že v Ikee pokud si domluvíte dovoz, tak Vás to stojí 300 Kč na objednávku do 5tisíc. a na internetu 600 Kč, takže se vyplatí si to tam naházet do košíku, u u pokladny zaplatit a pak teprve domluvit dovoz. :D). Sice jsem byla domluvena s řidičem, že není žádnej problém naplánovat dovoz na jindy, ale to nikoho nezajímalo. U objednávky bylo napsáno, že jsem na domluvený den nebyla na místě a nemohla to vyzvednout, takže moje smůla. Tak jsem jim řekla, o tom, že mi měla přijít SMS a nepřišlo nic. Prej ať žádnou SMS nečekám a normálně od 13:00 do 17:00 čekám na objednávku v další naplánovaný den, který jsme dali na úterý 18. července.

Najednou!! Odcházím z Ikey a přišla mi SMS. Vtipný je, že další den mi volala paní Petra, na kdy to chci teda dovézt a já, že jsem byla v Ikee si to domluvit osobně, když to jinak nešlo a že to mám na úterý 18.7., tak teda jo, kdyby něco, tak že mě bude informovat. Najednou mi přišla sms, že objednávka je na cestě ke mně? A pak že je zrušena? Tak jsem volala znovu na kontaktní centrum Ikea a prý nějaká chyba, ať objednávku vážně čekám. No, super. Tak v úterý v 11:00 jedeme s tátou znovu do Prahy a neuvěřitelný, jsme tam a zboží přišlo přesně ve 13:00!! Zavolali mi zase 30 minut předem a bylo to! Dnes už tedy vše mám, ale bylo to s nimi opravdu náročný.



Jediný plus byla doprava, která byla dokonce MILÁ a donesla věci opravdu až do mého pokoje. Jaké máte zkušenosti s tímto Vy? Věřte, že já ani nikdo z mých známých si už přes KLIKNI A DOVEZEME NIC NEOBJEDNÁ. :D





Rámované obrázky mám ze stránky pixers.cz






Kufr mám ze stránky cestovnizavazadla.cz a s kódem "luciesumova" máte 10% slevu na Vaši objednávku, neplatí na již zlevněné zboží. Můj kufr najdete TADY.


INSTAGRAM   /   FACEBOOK   /   YOUTUBE   /   BLOGLOVIN
Novější příspěvek Starší příspěvek Domů

12 komentářů:

  1. To me mrzí, ze mas takovou zkušenost. My jsme také objednávali on-line a je pravda, ze nám také přišel jen ten první e-mail a pak jsme si museli zavolat, zda to tedy přijde či ne, ale přišlo to a vše bylo OK :) Ale věřím, ze po této zkušenosti už si tam raději sama zajedes :D Nábytek ale vypadá moc hezky :)


    LITTLETHINGSFOREM

    OdpovědětSmazat
  2. To muselo být opravdu hrozný. Ono podobný problémy dělá i česká pošta. Jinak byla bych moc ráda, kdybyste se podívali na můj blog. chvilkasdomi.wordpress.com
    Děkuju moc

    OdpovědětSmazat
  3. Odpovědi
    1. Teď už se tomu taky směju! :D Určitě si mysleli, že když přijedou přesně ve 13:00, že tam ještě nebudu a zaplatím dopravu hezky znova!! A osobně v Ikee!! :D:D:D

      Smazat
  4. Tak tohle snad ani neni možný! O.o Kdyby aspoň nechtěli tolik peněz za ten dovoz, to se mi zdá vážně moc. Ještěžě to vlastně nakonec dobře dopadlo. Beru si ponaučení, že odtamtud nikdy nebudu nic objednávat, haha. Ten kufr je mimochodem vážně perfektní! :3

    OdpovědětSmazat
  5. ach jo, je to škoda, ale bohužiaľ sa to bežne deje :/ pri tak obrovskom reťazci je to pochopiteľné a zároveň vôbec :D snáď už sa ti to nikdy nestane ;)

    Sabi z blogu Beautiful savage

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Přesně, zároveň vůbec! Po mém článku si dokonce změnili text u automatického emailu a uznali, že to byla chybná informace.

      Smazat
  6. To znám s českou poštou i Geis :D Teda naštěstí jsem nikdy nemusela platit znovu dopravu, a kdybych měla, tak bych požadovala vrátit částku. Když vím, že ke mě ani nedojeli. Já většinou spoléhám na to, že si to převezmu dobírkou, pak mám jistotu, že se někde něco nepotentuje. :)

    OdpovědětSmazat
  7. Možná by to chtělo číst podmínky služby... Pokud zvolíš datum + čas, třeba 1.1. 07-10 hod. máš jako zákazník povinnost v toto časově okno být na zvoleném místu. Rozčilovat se pokud jsi nesplnila svoji cast dohody a nebyla jsi na místě, není podle me správně. Služba dopravy probehla. Ti řidici mají nějaký časový harmonogram, který musí dodržovat, aby stihli zavést všechny zákazníky v jimi zvolených časových oknech a pokud by se měli zdržovat každým zákazníkem co není doma, věř, že nebudou stíhat a "odserou" to právě ti co čekají v časovém okně jak mají.

    OdpovědětSmazat
    Odpovědi
    1. Uznali chybu a přepsali podmínky služby. Nebylo to tam dříve takto napsané. Přesně jak píšu.."V mailu byla uvedena poznámka, že mě dopravce bude informovat o konečném čase dopravy a že datum doručení bude potvrzen formou sms a že mě budou informovat. Od té doby mi nepřišlo nic, žádná sms, žádný mail."

      Smazat
  8. Ikea - služby, plánovač, online nákup jsou jak ze špatné scifi z minulého století. To, že se stránky chovají naprosto nelogicky a nepředvídatelně, že na některou položku se nedá dostat, že funguje spolehlivě jen ten nejhorší a nejpomalejší prohlížeč, že ....no budiž, prostě každý měsíc spravuje ty stránky asi někdo jiný, mladý a "schopný"....ALE že nejsem schopná si objednat online zboží, které se mi nabízí k online objednání, JE na skladě, ale holt se mu asi nelíbí moje psč na druhém konci republiky, to naštve. Konkrétně - litinový hrnec, už měsíc po něm toužím a minulý týden zase z cesty do Brna sešlo...takže neplač ženo má, koupíme to online....houby, nic nebude. Když zadám svoje PSČ, tak hrnec prý není skladem (přitom na té samé stránce mám uvedeno 16ks), když pochopím a zadám pražskou směrovačku, tak se dozvím, že zboží, které se mi nabídlo k nákupu online NELZE koupit online....Takže ano, i já jsem nasraná....

    OdpovědětSmazat
  9. Taky jsem se nechal nachytat: v e-shopu objednáno 18. 5. 2020,(rok uvádím záměrně, aby bylo jasné, že ve zlepšování služeb IKEA o moc nepokročila), doprava zvolena na 21. 5. 8:00 - 18:00 (taky pokrok, ale kratší časový interval nebyl k dispozici). 21. 5. čekání na SMS od dopravce, v 9:30 voláno na kontaktní centrum IKEA (malý okamžik, za který se mi podle sdělení automatu měl ozvat pracovník callcentra se protáhl na 15 minut), jestli se někde něco nezadrhlo. Pracovnice sdělila, že by to dnes měli doručit (pozor na věty, které obsahují slůvko BY, jeho přítomnost snižuje informační cenu sdělení na nulu) a že je divné, že neposlali SMS, požádala MĚ (!!!), abych zavolal na PPL a prozradila mi číslo zásilky a telefon na jejich infolinku. Následovala návštěva stránek PPL - sledování zásilky, kde jsem zjistil, že zásilka sice papírově existuje, ale fyzicky je ještě v IKEA. To mi potvrdila i paní z PPL telefonicky. Další volání do IKEA (teď už krátký okamžik trval 20 minut) a zjištěno, že zásilka je opravdu ještě tam. Na dotaz co bude dál jsem se dozvěděl, že PPL jezdí pro zásilky denně, takže mám jistou šanci, že časem se ke mě konečně dostane. Který den - to jsem se nedozvěděl. U vidiny dalších několika dnů, strávených očekáváváním SMS od spedice jsem odstoupil od smlouvy. Do deseti dnů by mi na účet měly přijít zpět peníze. Uvidíme ...

    OdpovědětSmazat